Auteurs bij De Golfslag
Uitgeverij De Golfslag is een jong bedrijf dat zich richt op e-boeken en luisterboeken van beginnende schrijvers. Uitgeverij De Golfslag stelt zich ten doel om op termijn meerdere schrijvers in een schrijversplatform bij elkaar te brengen. Niet alleen om voor de schrijver veel hogere royalty’s te genereren, maar ook om van elkaar te leren en directe inspiratie op te doen.
Auteur Erik Vierkant
Erik Vierkant is geboren op 11 juni 1955 en zag als klein kind de stoïcijnse bewegingen van de jaknikkers in zijn dorp en hoorde het vooruitzicht van welstand door de Drentse dikke olie. Op de middelbare school ontdekte hij, dankzij een geïnspireerde leraar geschiedenis, dat zijn leven met historie gevuld zou gaan worden.
Hij wierp de sporen van zijn kerkelijke opvoeding al snel af en concentreerde zich op voorgaande tijden. Hoe meer hij zich daarin overgaf, hoe vaker geursporen uit een ver verleden hem lieten twijfelen of de afgeworpen vorming toch een belangrijke basis had.
Auteur Frits J. van Ruiten
Geboren op 8 mei 1947 te Geleen is Frits de tweede uit een Limburgs gezin van vier, waarbij zijn ouders al door oorlogsleed en het overlijden van hun eerstgeborene getraumatiseerd waren, nog voordat hun gezin compleet was. Na een lagere school met veel vrije expressie volgde daarna de HBS.
Zijn beroep vond Van Ruiten in de bouwkunde met het vervaardigen van hoogwaardige en ingenieuze maquettes. Pas na zijn pensioen kreeg hij, na het wegvallen van de werkstress, onverwacht veel zuurstof en werd schrijven zijn nieuwe passie.
Ontstaan beeldmerk Uitgeverij De Golfslag.
Als vijfjarige stond een klein manneke met zijn voeten in de branding van het Noordwijkse strand. Het schuim van de neergeklapte golven en het opgewoelde zand trokken eindeloos zijn aandacht en omspoelden zijn voeten.
Later besefte dat groter groeiende kind dat hij een onderdeel is van de zo genoemde geboortegolf van na de oorlog.
Als gepensioneerd maquettebouwer herinnerde de schrijver en oprichter van uitgeverij De Golfslag zich die schuimende zee in de branding en vroeg aan bureau Wierenga Reclame dat beeld uit te werken tot een vignet/logo, waarbij een ganzenveer uit het schuim de verhalen opzuigt. Robert Wierenga trof met sterke lijnen een vorm die perfect aansloot bij dat verzoek.